Det trækker ud med at få tilladelserne i hus til de nye højspændingskabler mellem Køge, Haslev, Vordingborg og Falster. Det oplyser Energinet. Af Cecilie Hänsch Emanuel Energinet har opdateret tidsplanen for projektet, der indebærer nye 132 kV-kabler fra Spanager ved Køge, til Haslev og Vordingborg og videre hen over Storstrømmen…
Læs resten af artiklen som abonnent. Vælg mellem 24 timer, 1 måned eller 1 år
Bliv abonnent →
Bliv abonnent →





NEJ, NEJ, NEJ! Dette forsinkede projekt hos Energinet har INTET med Energinets planlagte højspændingsmaster gennem Sydsjælland at gøre!!!! Tværtimod handler det om at gamle luftledningsforbindelser på 132 kV-niveau erstattes med nedgravede kabler!
Energinets projektplaner om NY højspændingsmaster på 400 kV-niveau er der stadig!!! Og når ellers Energinet er færdige med at tygge drøv på alle protesterne fra borgere og politikerne i de 3 kommuner, så kører de formentligt videre i samme vanvittige proces, som vi allerede HAR været vidne til det sidste års tid. DET burde Lokalavisen fokusere på! Det sidste ord i den sag er ikke sagt! I foreningen Luftledninger Nej Tak – Jordkabler Ja Tak fortsætter vi kampen for OGSÅ at få den ny højspændingsforbindelse mellem Ringsbjerg ved Køge og Over Vindinge ved Vordingborg lagt i jorden. Det KAN nemlig lade sig gøre!! Jeg er også ret sikker på, at de ny borgmestre og nyvalgte byråd også fortsætter kampen mod det, der er et statsligt overgreb på borgere, lokalsamfund, uerstattelige natur- og kulturlandskaber og ikke mindst alle de erhverv, der lever af det.
[…] blev det – som refereret i artiklen her på Lokalavisen Faxe – fortalt at miljøtilladelsen til at gå i gang med 132 kilovolts-projektet mellem Spanager […]